понеделник, 25 декември 2017 г.

I ♥ CHRISTMAS

Бъдни вечер и Коледа са едни от любимите ми дни от годината и със сигурност един от най-любимите ми празници. Поради тази причина реших да направя един коледен таг, в който освен да отговоря на няколко въпроса, да внеса и малко празнично настроение. Надявам се тази публикация да успее да ви усмихне, а защо не и да ви върне малко по-назад, в детските ви години, когато всяка Коледа беше едно малко вълшебство за всички ни.


1. Любими коледни филми?

Щом стане дума за коледни филми, бих казала, че повечето си приличат до голяма степен. Винаги всичко е оптимистично и носи настроение. Макар сюжетите често да са нереалистични, все пак има чар в този тип филми. Въпреки това обаче, има няколко от тях, които се отличават, поне за мен и които харесвам и смятам, че са малко по-нетрадиционни и по-оригинални от повечето филмчета от типа на "Hallmark".

Home Alone - няма как да не споделя абсолютната класика - най-гледаният и най-популярен и харесван коледен филм на всички времена. "Сам вкъщи" се нарежда сред най-забавните и обичани филми на всички деца и възрастни. За мен лично първите три части са най-добрите и те са тези, които съм гледала най-много пъти.

The Santa Clause - eдин от моите лични фаворити. "Договор за Дядо Коледа" е идеалният семеен филм, с някак по-нестандартен сюжет. Има три части, като аз лично съм гледала първата доста пъти и тя за мен е най-добрата. Ако случайно сте пропуснали тази класика от 90-те, силно ви съветвам да наваксате. 

A Christmas Carol - нямо по-коледен филм от "Коледна песен" - шедьовърът на Чарлз Дикенс, който е екранизиран няколко пъти. Спомням си, че когато бях дете бях останала изключително впечатлена от историята. За съжаление, не си спомням точно коя версия съм гледала (предполагам е тази от 1999 г.), но която и версия да изгледате, то няма как да не сте чували за Коледните Духове на изминалата, настоящата и бъдещата Коледа, които се опитват да покажат верния път на човек, който ненавижда всичко добро и коледно. 

Holiday in Handcuffs - забавна, семейна комедия, с по-нетипична история. В главна роля е Мелиса Харт (от "Сабрина - младата вещица"). През празничните дни, тя отвлича мъж, който по неволя представя като своя приятел пред родителите си. Както обикновено се случва, любовта между двамата пламва неочаквано и по един наистина оригинален и забавен начин. 

Last Holiday - може би най-поучителният от всички коледни филми, които споменах. Куин Латифа е в ролята на самотна жена, която се е фокусирала единствено върху работата си, пропускайки щастието и живота си. Тя е средностатистическа жена, забравила как да се наслаждава на живота си до момента, в който не разбира, че всъщност животът и далеч няма да е толкова дълъг, колкото е предполагала. И тя започва да изживява всеки ден като за последно - пълноценен, изпълнен с приятни емоции, преследвайки щастието и правейки това, което и носи истинско удоволствие. Тя започва да живее така, както всеки би трябвало да изживява своят живот - пълноценно и без да съжалява за пропуснатите възможности.


2. Любима коледна песен?

Истината е, че не бих могла да отлича само една, която да е мой абсолютен фаворит сред коледните песни. Харесвам повечето то тях. И все пак, със сигурност има някои, които ми носят много празнично настроение. Ще припомня няколко емблематични коледни песни, които всички знаем и вярвам, че всички обичаме. Трябва да спомена, че за мен щом стане дума за Коледа, в съзнанието ми моментално изникват коледните кавъри на Марая Кери. Обожавам нейния звънлив глас, с който свързвам голяма част от тези страхотни песни.


   

   

3. Какво прави коледните дни специални?

Коледата носи със себе си една особена топлота и уют. Носи едно празнично настроение и оптимизъм. Всичко ни се струва по-красиво, по-цветно, по-добро и по-положително. Радост ни носят и малките неща - коледните светлинки, ароматът на борчета, дори когато просто гледаме коледните орнаменти на елхата, които проблясват на меката, вечерна светлина. Когато вали сняг на парцали и във въздуха витае една особена тишина и спокойствие. Коледните бастунчета, аромата на цитруси и дори топлото кафе/чай/какао - всичко това само подсилва усещането за домашен уют. Това е нещо, което просто не може да бъде описано с думи. Това е усещане.


4. Вярвате ли в Дядо Коледа?

За мен Дядо Коледа е по-скоро усещане, това е коледния дух, който ни кара да бъдем малко по-добри, поне по празниците. Макар да смятам, че далеч не е достатъчно да бъдем по-добри и щедри само 3 дни в годината. Коледният дух е именно щедростта, настроението и оптимизмът, който ни обзема в това време от годината. Затова, ако "Дядо Коледа" е именно добрината, щедростта и щастието, в следствие на споделените мигове с любимите ни хора, тогава моят отговор е: "да", вярвам. Колкото до белобрадия старец - е, никога не е излишно човек да вярва в нещо магично, без значение на колко години е. Магичните неща правят живота по-красив и цветен.


5. Любим коледен аромат?

Повечето биха казали, че любимият им аромат е този на канела, на джинджифилови сладки и т.н. За мен, любим аромат, който е по-скоро зимен, това е ароматът на цитруси - портокали, мандарини. Сигурно има още неща, за които не се сещам в момента, но именно освежаващият, портокалов аромат е този, с който свързвам студените, зимни месеци. Друг по-коледен аромат е този на току що изпечен и все още горещ ябълков пай или тиквеник. Все чудесни, зимни десерти, които приготвяме най-вече през коледните празници.

6. Кога подарявате/отваряте подаръците - на Бъдни вечер или на Коледната сутрин?

Винаги, още от дете, търпението никога не е било сред силните ми страни. Поради тази причина, винаги нетърпението е оказвало влияние и сме разменяли подаръците си именно на Бъдни вечер. Е, случвало се е няколко пъти да разменим подаръци и в първата коледна сутрин, но в 99% о случаите, аз свързвам подаръците именно с Бъдни вечер. Това е и любимата ми вечер от цялата година.


7. Коледното ви дърво истинско или изкуствено е?

През последните години, използвам изкуствено коледно дръвче. Преди това обаче, всяка година купувахме истинско. Бих казала, че при изкуствените дръвчета, магията някак липсва. Съвсем различно е усещането, когато се купи истинско коледно дръвче - това да избереш именно най-доброто и симетричното сред тях, най-свежото. Вкъщи да се носи аромат на свежи борови клонки. Всяка година, елхата да се украсява различно, макар и това да трябва да се прави доста по-внимателно и прецизно. А после из целия под да има нападали борови иглички. Спомням си, че преди доста години, когато все още лампичките за елха не бяха толкова разпространени, по дръвчето закачахме истински свещички, които внимателно трябваше да наблюдаваме, за да не стане някоя беля. А след като елхата бъда украсена, под нея да се поставят красиво опакованите подаръци, докато из цялата стая се разнася ароматът на зелено борче.


8. Любим коледен орнамент/предмет/украса?

Любимата ми украса са именно коледните лампички. Обичам всякакви цветни (най-вече сини) светлинки. Много харесвам и орнаментите за елха, които са блестящи и брокатени. Те успяват да пречупят светлината по много красив и магичен начин. Също така всякаква украса в златисто, сребърно или бронзово - това е моментът, когато можем да си позволим за предозираме с блестящи и лъскави предмети, без това да стои кичозно. Много обичам и снежните глобуси или както още се наричат - преспапиетата.


9. С какви спомени свързвате Бъдни вечер и Коледа?

Всъщност, не бих могла да откроя един, конкретен спомен. По-скоро са няколко отчетливи, щастливи момента. Помня, че когато бях дете, с нетърпение привършвах вечерята си на Бъдни вечер, за да мога да изтичам до елхата и да видя какво ми е оставил под нея Дядо Коледа. Помня, как му пешех писма. Помня също, как веднъж дори ми се стори, че видях силуета на един от елфите на щедрия старец. Това са част от детските ми спомени. А по-голяма част от спомените ми на "grown-up" човек са просто моментите, в които на вечеря се събираше цялото семейство и прекарвахме няколко щастливи мига заедно. Помня, колко по-вълшебно и оптимистично ми изглеждаше всичко, колко ентусиазирана бях и колко се наслаждавах на всичко коледно - от филмите, до украсата вкъщи.


10. Имали ли сте бяла Коледа и това важно ли е за вас?

Да, разбира се. Когато бях по-млада/малка, много пъти съм имала бяла Коледа, както и разбира се много от вас. В последно време климата доста се поизмени и винаги се случва така, че точно за Коледа няма сняг. Това обаче е най-разочароващо именно за децата. За мен не е никакъв проблем, дори е за предпочитане. Аз не съм особен любител на студа и снега и не бих казала, че бялата Коледа ми липсва особено.


11. Какви ястия задължително присъстват на трапезата ви за Бъдни вечер?

Определено има няколко доста традиционни ястия на празничната трапеза, които присъстват и на моята маса. Това са, разбира се - бобена супа, чушки пълнени с боб, ошав, постни сарми, тиквеник и традиционната содена питка с късмети. Често присъства и купичка с домашни орехи, плодове, картофена салата, домашно вино и разядка от чесън и орехи. За мен това са едни от най-вкусните домашни ястия, част от тях типично български. Няма нищо по-вкусно от домашно приготвената храна.


12. Правили ли сте снежни човеци?

Разбира се. Че кое дете не е правило такива? Аз също обичах да правя, особено когато бях в компанията на приятели. А честно да призная, понякога дори съм дегустирала пресния, чист сняг. Освен снежни човеци, често правех и т.нар. снежни ангели. Беше особено усещане, да лежиш изцяло върху пресния, студен сняг.

13. Повече обичате да получавате или да подарявате подаръци?

Бих казала, че обичам и двете неща еднакво. Харесва ми, когато получа нещо, което съм искала, разбира се. Но също толкова харесвам и когато съм избрала нещо за близък човек и успея да го зарадвам с подаръка, без значение колко е голям или малък подаръка. Най-важен е жестът. А и често, когато ме питат какъв подарък искам, не мога да дам конкретен отговор. Хората, които ме познават добре знаят какво би ме зарадвало.


14. Какви са любимите ви козметични продукти/цветове за празничните дни?

Кой не свързва Коледа и Нова година с много блясък? Това е и причината, любимите ми козметични продукти през празниците да са именно хайлайтърите и перлените сенки за очи, дори брокатените лакове за нокти. Малко блясък и брокат по празниците никога не е излишен. Що се отнася до цветовете - цвят шампанско и златисто, бронзово, розово злато и сребристо. Металните отблясъци са ми много любими, особено в това време от годината. 

15. Какво е най-съкровеното ви коледно желание?

Смятам, че това мое желание е всъщност нещо, което всички желаем и от което имаме еднакво голяма нужда. Разбира се, че най-голямото ми желание е да обичам и да бъда обичана. Смятам, че това е едно от ценните неща в живота, за които наистина си струва да мечтаем, да се борим и да желаем. Искам през следващата година положителните и щастливи моменти за мен да бъдат повече от тъжните и негативните. Казано накратко, искам 2018 г. да бъде една по-добра, успешна и по-щастлива година за мен, близките ми и за всички добри хора.

ЧЕСТИТА КОЛЕДА!

Follow me:
            

Няма коментари:

Публикуване на коментар

• Your comments are important to me! I would love if you take your time and leave me some feedback :) •